Forum www.jebiem.fora.pl Strona Główna www.jebiem.fora.pl
sesja rpg
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Flankowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jebiem.fora.pl Strona Główna -> to machen
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasanow




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:17, 06 Lis 2012    Temat postu: Flankowanie

Brakuje nam działu inne Razz ale w sumie może być tutaj

Przeglądałem podręcznik gracza i na 132 stronie, jest wzmianka o flankowaniu, potem szukałem więcej i wszędzie znalazłem to samo info. Bronią dystansową nie można flankować. Szukam gdzieś ciekawe rozwiązanie tego aspektu, na razie wszędzie wychodzi że nie ma flanki.


Pokminie jak to rozwiązać, prawdopodobnie, nie będzie premii +2 dla strzelającego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasanow




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:49, 06 Lis 2012    Temat postu:

Według jakichkolwiek zasad w dd strzelając mozesz mieć ukradkowy jedynie jeśli przeciwnik jest do 9m i straci premie do Zr z jakiś przyczyn (np jest was nieświadom)

Proszę was o jakiś feedback. Co o tym sądzicie?

Premie +2 na pewno usunę dla dystansu, ale jeśli usunę całkowicie flankę to łotrzykowie nagle są w ciemnej dupie, muszą albo walczyć wręcz albo kminić ostro.

Oczywiście jeśli usunę flankę, bak i pd będą mogli zrobić postać od nowa, uznam że tym cały czas grali, przepiszą po prostu aktualnego expa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Harp




Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:23, 07 Lis 2012    Temat postu:

Hmm. Na logikę, mogę zrozumieć, czemu nie ma flanki, ale nie rozumiem, czemu nie miało by być dodatkowych dmg z ukradkowych ataków? W końcu skądś się wzięło strzał z balisty w plecy Very Happy Darowałbym sobie +2 do trafienia, ale ograniczyłbym ukradkowy tylko, do ataków za pleców, gdy przeciwnik nie widzi, jak się do niego strzela. Jeśli atak jest z przodu, to tylko w ręcz i przy flankowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
imadlo




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:33, 07 Lis 2012    Temat postu:

harp ma dobry pomysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasanow




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:04, 08 Lis 2012    Temat postu:

podobnie myślałem, ale rozmyślam jeszcze kwestie humanoidzi/myślący przeciwnicy, zwierzyna oraz owady. Kminie czy jakieś różnice robić czy zlać to

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrasDual




Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieje wiatr?

PostWysłany: Nie 21:00, 11 Lis 2012    Temat postu:

Zgadzam się ze Spalonym.

W przypadku zwierząt, bestii i robactw, ukradkowe z dystansy powinny wchodzić w więszkej liczbie przypadków. Głównie dlatego że zwierze w 99% przypadków nie wie co to atak dystansowy, nie ma wpisanego go w swój instynkt, a jak raz przeżyje starcie z atakującymi dystansowo to musi być naprawdę inteligentne żeby wyciągnąć z tego dający się zastosować wniosek.

Drugą kwestią jest też to że stworznie z dżungli atakują do przodu, aby jak najszybciej pokonać przeciwnika. W takim razie nie bardzo mają czas patrzeć na kogoś z boku, który nie próbuje go pazurami zranić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasanow




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:41, 11 Lis 2012    Temat postu:

kminie przede wszystkim na zasadzie:
robactwo - tępe jak zresztą wiecie, rzuca się na jeden cel i napieprza go, ewentualnie jak zobaczy łatwiejszy to na niego. Na nich flanka jeśli tylko owad jest związany w walce

Na reszte to jak harp mówił strzał bezpośrednio w plecy an humanoidy lub plecy i osłonięty bok na zwierzyne/bestie

z humanoidami jeszcze kminie by bardziej utrudnić, wkńcu mają znacznie mniej hp niech będzie trudno je zabić ukradkowo z dystansu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eyarr




Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 2:17, 18 Lut 2016    Temat postu:

Czemu chcesz to dodatkowo utrudniać?
Po to są specjalne atuty dla różnych postaci które utrudniają lub uniemożliwiają flankowanie chyba że się spełni pewne warunki ( dajmy na to łotrzyk żeby kogoś takiego flankować musi mieć lvl +4)
Chcesz żeby dżungla była brutalna, niech będzie brutalna w obie strony,
ukradkowy atak i flanka da graczom możliwośćłątiwejszego rozprawiania się z przeciwnikiem ale jak gracz zostanie zflankowany ( czy to przez zwierzęta czy w mieście przez rządnych krwi rabusiów czy whatever) to też szybciej zakończy żywot, ja tak to widzę. Ale to tylko sugestia.
Aha, i jeszcze jedno, jak dla mnie, jak jestem związany walką z kimś kto stoi przede mną to wątpię bym zauważył "łatwo" kogoś stojącego w dżungli ( z tego co czytałem dość gęstej ) w odległości 7-9 m ode mnie strzelającego do mnie z czegokolwiek, a nawet jeżeli bym to zrobił, czy zachowanie premii ze zręczności ( czyli poniekąd unik i jednocześnie zapobiegnięcie przez to efektowi flanki) nie utrudni mi walki?
Można to rozwiązać na 2 sposoby ( żeby nie było że tylko gadam i nic z tego nie wynika, ale to jest tylko moje spojrzenie na rozwiązanie tematu)

W sytuacji gdy z istotą która będzie flankowana "F" walczy jedna osoba wręcz "W" oraz jedna osoba walcząca z dystansu "D"

( z wiadomych przyczyn osoba walcząca z dystansu nie powinna strzelać zza pleców sojusznika gdyż nie tylko ma szanse trafić niego zamiast przeciwnika ale i przeciwnik dostaje premię do KP wynikającą z osłony którą zapewnia mu wojownik W, więc rozważana będzie sytuacja w której postać D stoi z boku postaci F lub za nią)

Od razu postaram się to tak nakreślić by nie mnożyć niepotrzebnych rzutów na zauważanie, nasłuchiwanie itp, to pozostawiam w gestii MG.

1. Postać F będąc flankowana przez postać D a boku ( ale nadal znajduje się w polu widzenia istoty F ( do określenia przez MG czy jest czy nie jest w polu widzenia). Postać F jest świadoma obecności postaci D ale unikanie ataku dystansowego będzie przecież utrudnione gdyż jest ciągle atakowana przez postać W ( turowość nie oznacza przecież że postacie stoją nieruchomo aż nadejdzie ich kolej). Co powinno dostarczyć postaci D premię do ataku gdyż postać W niejako rozprasza uwagę postaci F, stosujemy wtedy zasady dla ataków ukradkowych, bezpośredniego strzału i wszystkich innych efektów które wymagają by byś max te 9 m od celu oddalonymi LUB postać D może skorzystać z tego wszystkiego wcześniej wspomnianego ale NIE otrzymuje bonusu ze względu że suma sumarum cel widzi postać D. Postać W nie otrzymuje żadnych premii ze względu na to, że puki postać D nie odda strzału nie przeszkadza ona w żaden sposób walczyć postaci F więc czemu W miałby coś z tego mieć?

2. Postać F jest flankowana od TYŁU ( tzn. postać D znajduje się poza polem widzenia postaci F). W tym przypadku widzę 2 aspekty
2.1 Postać D korzysta z wszystkich bonusów za flankowanie, ukradkowy atak. bezpośredni strzał itp. gdyż postać F nie ma pojęcia że zaraz dostanie strzałę/bełt/kamień czy cokolwiek innego prosto w plecy ALE jako że nie jest tego świadom to traci przeciwko temu atakowi premię ze ZR do KP a postać W nie ma żadnych bonusów do walki wręcz bo jego przeciwnik F nie skupia uwagi na nikim innym.
2.2 Postać D musi liczyć się z tym że może trafić kogoś na linii strzały chodź postać F zapewnia osłonę postaci W ( MG określa jak dużą osłonę) oraz każdej innej postaci za postaciami F i W.

W razie jakiś pytań albo jakby coś było niejasne/nieścisłe proszę pytać to naprostuję , pisałem to o 1 w nocy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eyarr




Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:48, 19 Lut 2016    Temat postu:

I odnośnie ataków ukradkowych na dystans Kas, strona 40 podręcznika gracza Właściwości klasowe , Klasa Łotrzyk, ukradkowy atak drugi akapit, "Atak na dystans mogą zaliczyć się do ukradkowych ataków tylko wtedy , gdy cel znajduje się w odległości do 9 m. Łotrzyk nie jest w stanie trafić za śmiertelną precyzją na większy dystans."

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasanow




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:16, 19 Lut 2016    Temat postu:

Tak, ale powyżej jest opis:
"W zasadzie zawsze jak cel pozbawiony jest premii ze zręczności do KP albo przy flankowaniu przeciwnika atak łotrzyka wyrządza dodatkowe obrażenia"

To co opisujesz jest dodatkową zasadą dla broni dystansowej.


Kroi mi się koncepcja przemyślę i wrzucę tutaj podsumowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eyarr




Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:28, 19 Lut 2016    Temat postu:

" Flankować : znajdować się dokładnie po drugiej stronie postaci, która jest zagrożona przez kogoś innego. Flankująca istota otrzymuje premię +2 do testów ataku przeciw flankowanemu. Łotrzyk może wykonać atak okazyjny przeciwko flankowanemu."
Podręcznik gracza, str. 280, druga kolumna 3 punkt od dołu.
W zasadzie, jeżeli chcemy jechać po systemie to jest z flankowaniem tak, że stojąc z boku pod kątem 90 stopni nie flankujesz ani wręcz ani dystansowo, zasadniczo tylko 3 pola ( patrząc na rozkład jak na szachownicy) za postacią którą chcemy flankować czyli bezpośrednio za nią, pole za nią na lewo i za nią na prawo są pozycjami z którymi jesteśmy traktowani że daną postać flankujemy, pozycje z przodu na skos oraz po bokach nie są traktowane jako pozycje do flankowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasanow




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:02, 08 Cze 2016    Temat postu:

Flankowanie zasady:

  1. Flankować można jedynie w melle i zaklęciami, które są celowane (to co może mieć krytyka).
  2. Flankowanie z dystansu jest możliwe jedynie za uzyskaniem atutu który wymaga biegłości, bezpośredni strzał, daleki strzał oraz bazowego ataku +8.
  3. Flankowanie wymaga stania po dwóch stronach przeciwnika. Dla czworonożnych istot możliwe jest flankowanie również po bokach (bardziej z tyłu).
  4. Flankowanie przez więcej niż 3 przeciwników zwiększa uzyskaną premię do trafienia do +4.

Ataki ukradkowe można wykonywać gdy:

  • Gdy przeciwnik pozbawiony jest premii do zręczności.
  • Gdy przeciwnik jest przez ciebie flankowany.
  • Dla broni dystansowej, gdy spełniony jest któryś z powyższe warunki oraz przeciwnik jest nie dalej niż 9m.
  • Dla zaklęć dotykowych wszystkie zasady jak przy ataku oraz zaklęcie musi działać na specyficzny obszar. Dokładne ustalenia z MG przed każdą dżunglą (przed wyborem zaklęć ).
  • Dla zaklęć dystansowych (nie obszarowych) obowiązują wszystkie powyższe zasady.



Proszę o uwagi, od następnej sesji wprowadzam nowe zasady, po sesji będzie głosowanie czy wszystkim zasady pasują.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kasanow dnia Czw 22:31, 09 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrasDual




Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieje wiatr?

PostWysłany: Pią 9:02, 10 Cze 2016    Temat postu:

Pomysł na przyszłość:

Pozwolić na ataku ukradkowe dystansowe jeżeli cel jest już flankowany w walce wręcz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jebiem.fora.pl Strona Główna -> to machen Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin